ÕHTULEHT! Tai poksi treener Astrid Johanna Grents: poks on väga tõhus rasvapõletaja ja sobib suurepäraselt ka naistele

Foto: Igor Grigorjev

Kevin Renno Võitlusspordi Akadeemia avas Tallinnas Pirni tänaval uue saali, kus mais alustab Astrid Johanna Grents tai poksi fitnessgrupiga naistele. Ta on Eesti meister poksis ja kikkpoksis ning võitnud Estonian Muay Thai Openi. Juunioride kikkpoksi MM-ilt on tal ette näidata hõbemedal.

Naised poksima – miks?

Aga miks mitte? Poks on väga tõhus rasvapõletaja ja annab hea enesetunde. See on väga mitmekülgne ala, trennis igav ei hakka. Ainuke miinus on see, et võib sõltuvusse jääda.

Kuidas sina enda jaoks poksi leidsid ja miks oled otsustanud seda nüüd teistele õpetada?

Mina leidsin poksi enda jaoks täiesti juhuslikult. Otsisin uut hobi ja nüüd on sellest saanud mu elu lahutamatu osa. Mulle pakuti sellist võimalust treeneritööd teha ja ma haarasin võimalusest kinni. Tahan propageerida võitlussporti heast küljest ja näidata, et poks sobib kõigile.

Poks liiga mehelik pole?

Tänapäeval on raske defineerida, mis on naiselik ja mis mehelik. Võib-olla jah võistlustel on meeste osakaal suurem, kuid trennisaalides on mõnikord isegi rohkem naisi kui mehi. Poks sobib naistele, sest see on ajab pulsi kohe lakke ja on üpris intensiivne. Hea vorm on lühikese ajaga garanteeritud.

Millised näevad välja naistetrennid, kus ei valmistuta võistlusteks?

Me paneme rohkem rõhku füüsilise vormi parandamisele. Üksteisega poksima otseselt ei panda, seega need, kes kardavad sinikaid või kõverat nina, ei pea muretsema. Lööke praktiseerime rohkem löögipindadel: lapad, kott jne. Lisaks teeme erinevaid üldfüüsilisi ja vastupidavusharjutusi oma keharaskusega.

Kuidas harrastada võitlusskunste ohutult?

Mis teeb treenerist hea treeneri?

Hea treener on see, kelle pärast lähed trenni heameelega tagasi. Ta on tähelepanelik, motiveeriv ja paneb tegema asju, mille kohta sa ei arvanud, et suuteline oled.

Milline peaks olema algne tase, et üldse treeningule tulla?

Meie treeningutega võivad liituda kõik olenemata tasemest. Paljud pelgavad, et nad pole ammu sporti teinud ja kardavad, et ei saa hakkama või ei jõua harjutusi kaasa teha. Igaüks valib endale sobiva tempo. Kõige raskem on alati esimene samm – tulla kohale. Kui see samm on tehtud, siis ülejäänud sammud astume juba koos. Tuleb järjepidevalt kohal käia, siis näed ka tulemusi.

Allikas: Õhtuleht